Funderade på att samla alla telefoni-, bredbands-, och datatjänster hos Telia för att de är stora säkra och stabila.
Mötte då svordomar i kolossalformat uppsatta på reklampelare över hela stan i Telias stora värvningskampanj.
Det är inte värdigt ett stort och seriöst svenskt bolag.
Tack Telia, för att ni gläntar på locket och visar upp er bakomliggande värderingar!
Nu blev valet för mig enkelt. Tack Telia för att det blev lätt att välja bort era tjänster!
Thomas Forslin
Hej Thomas, Jag heter Mathias och jobbar på Telias kundservice. Vår avsikt har inte varit att provocera eller förarga någon eller några med vår reklam. Om det uppfattas så beklagar vi verkligen det – och för att visa att vi tar detta på allvar tar vi nu bort dessa uttryck.
Med vänlig hälsning Mathias, Telia kundservice.
…eller så var kampanjen ändå slut nu. Men detta var ju ändå något positivt.
Ack, om Baptistsamfundet hade varit lika påverkbart på sin tid…
Telia är en del av det vrånga och ogudaktiga Sverige.
Man backar så fort man misstänker att man drabbas ekonomiskt av ett ställningstagande, men det finns överhuvud taget några djupare moraliska värderingar.
Mathias säger själv: ”Vår avsikt har inte varit att provocera eller förarga någon eller några med vår reklam. Om det…”
Hör bara, det finns bara taktiska värderingar. Tyvärr avspeglas
sådana här saker direkt ledningens synsätt.
Och den är som sagt röten…
Det spelar ingen roll att dom nu har backat.
Bra Tomas.
Men var är alla samfundsledningar? Men dom sitter väl bara i sina
sammanträden, helt skilda från verkligheten.
KOLLADE ÄVEN VAD TIDNINGEN DAGEN SKREV:
Ӂngrar ni att ni publicerade reklamaffischen?
– Jag kan inte svara på det. Vi har lyssnat på den kritik vi har fått, och jag tycker att det viktigaste är att vi vill lyssna och är beredda att omvärdera våra beslut. Det har vi också fått en del uppskattande ord för.
Peter Ollén är nöjd med att Telia nu valt att dra tillbaka sin reklamkampanj.
– Ja, det tror man ju inte att de ska göra. Men det var ju väldigt bra. Så nu, i och med att de har dragit tillbaka reklamen, ska ingen skugga falla över dem, säger Peter Ollén.
Reklambyrån DDB som gjort reklamaffischen vill inte kommentera Telias beslut”.
PERSONLIG KOMMMENTAR AV MIG:
Jag måste säga att jag ryser när jag ser sådana här uppenbart
ogudaktiga kommentarer från både ansvariga hos Telia och
det skamlösa av reklambyrån att inte ens kommentera.
Jag hoppas att folk har fått nog av både Telia och reklambyrån DDB.
Det finns faktiskt alternativ.